onsdag 15. august 2012

sydenland


Om fire dager og seksten timer sitter jeg på skolebenken igjen etter denne såkalte sommerferien. Jeg skal ikke lyve å si at jeg gleder meg, for det er nemlig ikke sant. Jeg elsker ferier overalt på jord og skolebenken frister meg ikke nå. Som Mods synger i sangen Eg vil hjem, eg har ikkje tid te å lera, vil kje gå på skolen. 

Denne ferien har flydd forbi, jeg har ikke gjort noe, og dagene har gått sin gang. Jeg har vært på ferie i sydenland. I sydenland finnes det ikke drikkbar melk, det er varmt, altfor varmt og det finnes sand. Jeg hater sand. Sand i rumpa, sand i håret, sand mellom tærne og sand i øynene. I sydenland må man smøre seg med solfaktor 50, hvis ikke risikerer man kanskje å bli forvekslet med en kokt hummer og blir oppspist. Det er ikke kult. I sydenland har de også mange jallaboder. I jallabodene kjøper man kort av nakne puppedamer og og andre souvenirer. Til sydenland reiste jeg sammen med min familie inkludert to nevøer på 9 og 6. Yngstemann er en moroklump. Han lurte for eksempel på om jeg hadde pupper. Da jeg kunne bekrefte dette ville han se dem. Det fikk han ikke lov til. Jeg tror han ble litt flau for han ble en anelse lyserosa i ansiktet. Det kan godt bare ha vært solbrenthet, jeg veit ikke.

Her er en ny oppsummering av hva man gjør i sydenland.

man ser romantiske filmer på tv
man spiser caprice

man drikker brus

man ser på en eventuell havutsikt fra terrassen

man drar for å se gamle katedraler

man kjeder seg mens man ser på gamle katedraler

man tar bilder av den eksotiske naturen

man drar på konsert med a15

hopp og hei, leverpostei

1 kommentar:

  1. Utrolig bra utforming av setninger!
    Dette innlegget var virkelig morsomt å lese! ^^
    Fortsett sånn!

    SvarSlett