tirsdag 16. oktober 2012

tirsdagsmorgen

Dagen starter klokka null seks nullnull. Radioen skrus på med P3morgen, hver dag. Vekkerklokka på mobilen ringer hvert femte minutt med morgenstemning, frem til halv åtte. Da får jeg dratt skrotten min ut av sengen, inn på badet og inn på bussen kvart på åtte.

Slik er mine morgener, hver dag. Jeg klarer ikke stå opp. Dyna er varm, rommet er kaldt. Senga er myk, doen er kald. Senga er best.

På skolen halvsover jeg de første fire timene frem til lunsj når jeg får i meg mat. Tirsdager er værst. vi starter dagen med fire timer norsk med Cruella de Vil som lærer. Hun forstyrrer powernapen min. Hver gang. Har skaffet meg et par anmerkninger på å sove i timen. Det er ikke min feil at hun er så lite inspirerende. Idag skulle vi lese en saga på trettiseks sider. Hun brukte fire timer på det. Jævla norsklærer. Jeg hater henne. Stemmen hennes er irriterende monoton. Hun snakker en blanding av stavangers og oslosk. Dialekt fra Egenes. HATHATHAT. Jeg elsker lunsj.

Resten av skoledagen går fort, fremmedspråk og matematikk. Jeg har spanks. I spanks har vi en koselig lærer. Hun liker meg, i forhold til alle andre lærere. Det kan være en sammenheng med at jeg liker spansk.

Jeg liker matematikklæreren vi har også. Før viste han rumpestreken, konstant, men etter jeg gav beskjed bruker han nå belte og han har skjorta oppi buksa. Flink lærer.

Slik er min tirsdag.

dette er meg hver morgen
murtex har alltid en ekstra blyant
jeg gleder andre med kunst
sara er skjeiv
"jegkjedermegitimen-bilde"
dette er det jeg gjør i mattetimen
waterart
bussen var ødelagt
friminutt
har pilotfaget

Hopp og hei, leverpostei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar