onsdag 9. oktober 2013

morgenstund har

Fuglekvitring.

Klokka er halv seks. Har ikke de fuglene noe annet å finne på? Hvorfor har de ikke en normal døgnrytme slik som meg? De synger før sola en gang har tenkt tanken på å stå opp. De vekker meg. Jeg liker det ikke. Skulle ønske fuglene hadde en slumreknapp. Det hadde vært fint. Mobilen min har en slik slumreknapp. Den fungerer veldig bra kan jeg fortelle deg. Den fungerer i en evighet. Det vet jeg fordi det har jeg prøvd. Når det allerede er et faktum at jeg kommer forsent på skolen er det jo like så greit å slumre litt til. Det er så flaut å komme forsent at jeg godt bare kan komme ekstra sent. Forskning sier det ikke er bra å slumre. Jeg syns det er helt motsatt. Hvert sekund med ekstra søvn er viktig. Jeg elsker å sove. Det går desverre utover morgenrutinen min, som forøvrig ikke lengre er noen rutine. Jeg står opp et kvarter før bussen går. Da har jeg tid til å kle meg i gårsdagens genser med litt ketsjup på og ei lue fordi jeg ikke hadde tid til å gre håret. Takk skoleledelsen for at de serverer havregrøt og en kopp kaffe på skolen før klokka åtte, ellers hadde jeg ikke fungert. Morgene mine er prega av stress og søvnmangel, men jeg har kun kommet forsent en gang dette semesteret.

snart er det svart som natten om morgenen
dette er trøttemeg


Hopp og hei, leverpostei!

1 kommentar: